Йога Варна
Влез    Форум    Потребители   Търсене    Въпроси/Отговори

Начало форум » Финанси » Данъци и осигуровки




Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 
Автор Съобщение
 Мнение Публикувано на: Сря Апр 28, 2010 7:05 am 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 3:40 pm
Мнения: 13
Как са ЕТ-тата там ? Какви данаци и такси , осигуровки, разходи за касови апарати, счетоводители трябва да се платят?
С една дума колко струва да си имаш фирма в Испания. И какви документи.

В българия без счетоводител и касов апарат само осигуровките излизат към 1500 лева. с счетоводител и работеща фирма на година се връзва на 2500 лева. в бг има и 10 % данък...

_________________
SAMOLETNI.com открй своя самолетен билет.


Върнете се в началото 
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Мнение Публикувано на: Сря Апр 28, 2010 10:27 am 
Offline

Регистриран на: Сря Фев 03, 2010 6:52 pm
Мнения: 26
Самонаети лица или така нареченото autonomo имат нужда само от валиден паспорт или лична карта не са длъжни да си изваждат tarjeta de residencia, този процедура е за лица от Европейския съюз.
Ето един линк за повече подробности:
http://www.lasasesorias.com/es/publica/ ... onomo.html
на Бг: http://translate.google.bg/translate?js ... l=es&tl=bg


Върнете се в началото 
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Мнение Публикувано на: Сря Апр 28, 2010 10:35 am 
 
Регистрация на аутономо:

1. За да се регистрира аутономо, са необходими регистрация в местното полицейско управление за издаване на испанско ЕГН (NIE), което от своя страна изисква адресна регистрация. Последното може да е малко особен момент, ако не сте една от страните по договор за наем, а живеете, плащайки за стая във вече нает апартамент. В този случай се налага присъствието на лицето по договора, което да подаде с Вас и от Ваше име документите за адресна регистрация. Самата процедура отнема около 3 минути.

2. С полученото заветно ЕГН (самият документ е зелен на цвят лист хартия, без който не може да се направи на практика нищо, отнесено към държавни институции, банки и пр основни дейности) се посещава местната Асиенда (Hacienda), където срещу 1 евро се закупува формуляр за обявяване на начало на дейността като аутономо.
Ако знаете какво точно искате да правите, следва да го запишете, като бихте могли да го формулирате в относително свободен текст, но е от основна важност да изберете правилния код на дейността. Ето класификатор на длъжностите на лицата, работещи като "професионалисти":
http://noticias.juridicas.com/base_d...5-1990.t2.html
Подаването на документите отнема нови не повече от 10 минути, с чакането на опашката. С това се приключва подаване на документи едновременно за старт на дейността и регистрация по ДДС.
Не се изисква начален капитал, нито допълнителни такси за стартиране на дейността.

3. С подпечатания формуляр в Асиенда, се отива в местното подразделение на социално осигуряване, за да бъдете вписани там и да започнете да плащате осигуровките си.
Има 3 задължения, които трябва да погасявате като аутономо:
- социалните си осигуровки, които се определят на база минимална заплата за сектора. за първите мисля 18 месеца всеки нов аутономо има намаление в някакъв размер на сумата, която плаща. Така моите осигуровки не са 238 евро, а 171 за месец. Плащат се до края на месеца за текущия месец, за да се използва отстъпката. Когато и да е по-късно освен че се заплаща пълния размер на осигуровките, се начисляват допълнителни 7 % глоба

- местния аналог на ДОД (IRPF), който варира много за различните професии. За новите аутономо е 7% за някакъв период от време. Плаща се на тримесечие.

- ДДС (IVA)твърди 16%, плащани отново на тримесечие.

И още няколко въпроса, които намерих из темата:

1. Къде може да се работи като аутономо?
Навсякъде. Има един за мен малко особен манталитет за предпочитане за наемане на лица на трудов договор, но бихте могли да сключите такъв и като аутономо за цял работен ден. Предимството за работодателя: не плаща никакви осигуровки, а фактурите, които му издавате, минават за чисти разходи. Наистина, плаща и ДДС върху договорената сума, но то така или иначе се изравнява счетоводно с останалите входящи и изходящи потоци по този параграф.. и в крайна сметка да държи Вас вместо редови наемник за него се оказва по-евтино.
Излишно е да напомням, че е много важно как ще продадеш сам труда си, затова този предварителен пазарлък в момента на интервюто е важен.

2. Могат ли да се наемат лица от аутономо?
Да, могат. Ако са частни лица, следва да се сключи трудов договор, върху който работодателят, т.е. Вие, да плащате съответните осигуровки и данъци.
Ако са други аутономи, тогава те Ви издават фактура за външни услуги, която Вие отчитате като разход. В този случай, осигуровките им са тяхна грижа. Ваша - да заплатите допълнително начисленото от тях ДДС.

3. Защо Ви е да работите като аутономо?
За мен това е единствения нормален начин да плащам данъци съгласно закона, но не в пълен размер.
Когато работя на трудов договор, имам отчисления от заплатата, които като процент далеч не са малки и са фиксирани. Така ако имам заплата от 2500евро за месеца(което е нещо доста рядко, при средна заплата от около 1600 евро брутни на месец), ще трябва да платя близо 800 от тях към държавата.
Като аутономо при тези пари имам задължителните социални осигуровки, които са фиксирани, но бих могла да променя размера на останалите данъци посредством разходите за дейността си които правя. BgHelp


Върнете се в началото 
  
 
 Мнение Публикувано на: Сря Апр 28, 2010 10:33 pm 
 
Самото отваряне на ЕТ, което тук се нарича autonomo или самоусигуряващ се
за да се отвори не струва нищо, освен ако не ползваш чужда помощ за бюрокрацията.
След отварянето на autonamo т.е. като самоусигуряващ се плащаш по 250-300евро на месец
осигуровки, независимо дали си на печалба или не,
ако нямаш навършени 30г. плащаш по-малко по 180 евро на месец 2г.
Ако имаш още питанки насреща сме. :bulgaria: :drinks:


Върнете се в началото 
  
 
 Мнение Публикувано на: Чет Апр 29, 2010 4:03 pm 
Offline

Регистриран на: Чет Яну 28, 2010 3:40 pm
Мнения: 13
мерси за отговорите
все пак ако не съм на пе4алба известно време а съм си плащал осигуровките имам ли право на паро - не може да се бачка все на загуба?

_________________
SAMOLETNI.com открй своя самолетен билет.


Върнете се в началото 
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
 Мнение Публикувано на: Чет Апр 29, 2010 9:20 pm 
 
Има няколко месеца по 430 евро, но за подробности, ще почакаш. :drinks:


Върнете се в началото 
  
 
 Мнение Публикувано на: Съб Май 04, 2013 11:07 am 
Offline

Регистриран на: Съб Май 04, 2013 9:57 am
Мнения: 1
Живея в Италия!Преди 3 месеца отворих фирма на името на племенницата ми в Испания и отворих магазин.Искам да прехвърля фирмата на мое име и магазина.Има ли кой да ми разясни как става!С италиански документи съм,имам и българска лична карта!Благодаря!


Върнете се в началото 
 Профил Изпрати лично съобщение  
 
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
 
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 7 мнения ] 

Начало форум » Финанси » Данъци и осигуровки


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

 
 

 
Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Хостинг и Домейни